هلدینگ مهاجرتی ویستا
بحران فرسودگی خودروهای جاده ای دردسرساز شد
وزیر راه و شهرسازی

بحران فرسودگی خودروهای جاده ای دردسرساز شد

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به بحران فرسودگی خودروهای جاده ای که در نتیجه منجر به مصرف بالای سوخت می شود گفت اگر تولید داخل پاسخگوی جابجایی ناوگان فرسوده نبود، به واردات رو می آوریم.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/مهرداد بذرپاش در یک بخش خبری در مورد حضور سرزده رئیس‌جمهور در پایانه اکبرآباد و مشکلات مطرح شده در حوزه حمل‌ونقل ترانزیتی جاده‌ای اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این ناوگان گسترده از آن رنج می‌برد، بحران فرسودگی خودروها است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۷۸ هزار دستگاه کامیون در جاده‌های کشور در حال تردد هستند، افزود: هرچقدر خودروها فرسوده باشند، در نتیجه مصرف سوخت بالا می‌رود و سختی‌هایی را نیز برای رانندگان ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بنا به دستور ریاست جمهور باید از توان تولید داخل برای جابه‌جایی ۵۰ درصد ناوگان فرسوده اقدام کنیم، تصریح کرد: در صورتی که توان تولیدات داخل نتوانست نیاز را برطرف سازد با واردات خودروهای دارای عمر کمتر از سه سال به جبران آن خواهیم پرداخت.

بذرپاش همچنین افزود: در خصوص بیمه رانندگان اقداماتی در دستور کار قرار دارد. لذا از عمده مشکلات دیگر این افراد تأمین لاستیک، روغن و قطعات است که در خصوص روغن با تأمین از شرکت‌های داخلی در حال مرتفع شدن است و در خصوص لاستیک نیز چهار میلیون حلقه مورد نیاز سالیانه کشور است.

وی به سهمیه سوخت رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: سهمیه ۳۰۰ لیتری سوخت که بنا به پیمایش قابل تغییر است نیز مورد اعتراض این قشر قرار گرفته که این موضوع در دستور کار برای اصلاح قرار گرفته است.

وزیر راه شهرسازی بخش دیگری از مشکلات را تعامل رانندگان با شرکت‌های واسط عنوان کرد و افزود: از سازمان راهداری درخواست کردیم رویه‌های اصلاحی را تدوین و تا چند روز آینده آن را ابلاغ خواهیم کرد.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن سکوهای مجازی در سازمان راهداری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بستر بحث واسطه‌ها کم خواهد شد و خود رانندگان از این طریق به بار با کمترین هزینه دسترسی پیدا کنند.

به گفته بذرپاش هدف وزارت راه و شهرسازی، نوسازی ناوگان فرسوده در سریع‌ترین زمان است.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.